ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
КЗ “ОБОДІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ”
Місія Нової української школи стверджує, що ми розвиваємо моральні та етичні духовні якості учня і почуття розуміння інших. Наша візія передбачає, що учні мають бути організованими, свідомими, турботливими та відповідальними, вони мають поважати права інших і робити свій внесок у загальне благо. Маючи це на увазі, ми створили політику прогресивної дисципліни, яка відображає місію та візію нашої школи «Доброзичливим бути модно».
Метою створення даних Правил є: - створення ділової та робочої атмосфери під час навчально-виховного процесу; - виховання в учнів дисциплінованості та громадянської самосвідомості; - формування розуміння морально-етичних норм поведінки у суспільстві;
- формування безпечного освітнього середовища та виконання санітарно- гігієнічних вимог; - формування відчуття корпоративної приналежності, поваги до традицій школи.
ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ
Статус учнів як учасників освітнього процесу у кз«Ободівський ЛІЦЕЙ», їх права та обов'язки визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту» та іншиминормативно -правовими актами чинного законодавства України. Статті 53. Права та обовязки здобувачів освіти Статті 55. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти
Права учнів
Учні мають право :
- на отримання якісних освітніх послуг в навчальному закладі, в тому числі - за індивідуальною формою навчання за станом здоров'я, що здійснюється відповідно до чинного законодавства України про загальну середню освіту, діючого Статуту навчального закладу, на підставі відповідного наказу по школі;
- на охорону, забезпечення та захист своїх законних прав, свобод та інтересів у школі, захист з боку школи від будь-яких форм психічного та фізичного насилля, жорстокого поводження в сім'ї, середовищі однолітків тощо;
- на безпечні умови навчання та праці в школі, на відповідні вимогам санітарні та гігієнічні умови життєдіяльності під час освітнього процесу,у тому числі - в позаурочний період;
- на використання наукової,навчальної ,матеріально - технічної бази школи;
- на оптимальні умови для розвитку індивідуальних особливостей, становлення таланту,розвиток обдарованості;
- на вибір гуртків,секцій та студій,що працюють на базі школи;
- брати участь у різних видах науково – практичної діяльності: конференціях,олімпіадах,виставках,конкурсах тощо;
- брати участь у роботі органів учнівського самоврядування школи;
- брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації освітнього процесу,дозвілля учнів;
- на захист від будь яких форм експлуатації,психічного і фізичного насилля,що порушують права або принижують їх честь,гідність;
- на безпечні і нешкідливі умови навчання,виховання та праці;
- на відпочинок під час перерв,святкові та канікулярні дні.
Учні як здобувачі освітизобов’язані:
· самостійного виконанувати навчальні завдання поточного та підсумкового контролю без використання зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання (самостійні, контрольні, ДПА);
· особисто бути присутніми на всіх заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами.
· за потреби долучатися до уроків із застосуванням технологій дистанційного навчання:
· поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
· відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
· дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов Статуту освітнього закладу.
· виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
· дотримуватися принципу академічної доброчесності,а саме етичних принципів та визначених законом правил , якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.
Учні не мають права:
- пропускати заняття без поважної причини,у разі наявності поважної причини - залишати школу без попередження класного керівника або чергового вчителя (чергового адміністратора);
- запізнюватись на уроки без поважних причин;
- порушувати дисципліну під час уроків та виховних заходів,на перервах,залишати кабінет (спортивну залу,актову залу тощо);
- припускатися дій,у тому числі - у формі висловлень,що порушують права працівників школи,а також інших учасників освітнього процесу,зокрема - на охорону та захистлюдської честі та гідності;
- розв’язувати будь які конфліктні ситуації шляхом насильства,з’ясовувати особистні,неформальні стосунки одни з одним.
- виходити за межі шкільної території протягом навчального дня;
- на свій розсуд,без узгодження з педагогом (іншим відповідальним працівником школи) користуватися шкільним майном,своїми діями приносити збитки навчально - методичній та матеріально - технічній базі школи;
- використовувати мобільні телефони,фотоапарати та іншу індивідуальну техніку під час освітнього процесу,якщо цього не потребує зміст заняття,дозволено вчителем; здійснювати відео та аудіо запис на мобільний телефон або інший гаджет учасників освітнього процесу під час виконання ними своїх посадових обов’язків, розмов та дій без їх згодт та відома;
- вживати і розповсюджувати наркотичні.токсичні тощо препарати,тютюн та алкоголь у приміщенні школи,на території та поза нею;
- приносити до закладу та на територію вибухові,вогнебезпечні предмети і речовини,а також різну зброю.
Відповідальність за порушення визначених даними Правилами внутрішкільного розпорядку:
- усне зауваження;
- запис зауваження в щоденник;
- виклик учня самого або з батьками на засідання Ради профілактики;
- відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками;
- притягнення до відповідальності громадського,адміністративного характеру на шкільному рівні із залученням фахівців спеціальних установ,служб,організацій,з якими взаємодіє школа.
Заохочення за успіхи
Успіхи школярів,їхні досягнення в навчальній,інших галузях діяльності заохочуються в обов’язковому порядку.
До учнів закладу можуть бути застосовані різні форми заохочень:
- за активну участь в окремих шкільних,позашкільних заходах,сумлінне виконання громадських доручень тощо - у вигляді запасу-подяки у щоденнику;
- за активну участь у житті класу та школи,у роботі гуртків,секцій,студій тощо,роботі органів шкільного самоврядування,активну участь у благоустрої навчального закладу тощо - нагородження грамотою шкільного рівня за поданням класного керівника,керівників гуртків,секцій,студій тощо);
- за особливі успіхи у навчанні,спортивні досягнення,участь у інтелектуально - творчих конкурсах та турнірах різного рівня - нагородження грамотою шкільного рівня;
- за здобуття призового місця (І-ІІІ) на ІІ-ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін,перемогу у ІІ-ІІІ етапах інтелектуально - творчих конкурсів та турнірів - нгагородження грамотою районного та регіонального рівнів,пам’ятними подарунками тощо;
- за високі досягнення у навчанні - нагородження Похвальним листом (3-8,10 класи),отримання свідоцтва про базову загальну середню освіту з відзнакою (9 клас),отримання атестату особливого зразка,нагородження срібною або золотою медаллю (11 клас) (за умови відповідності результатів змісту вимог нормативних документів);
- за особливі успіхи у вивченні окремих предметів - нагородження Похвальною грамотою(11 клас) (за умови відповідності результатів змісту вимог нормативних документів);
- інші форми заохочень на підставі рішення Батьківського комітету закладу (нагородження памятними подарунками,окремими преміями тощо).
Правила поведінки на уроках
- Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважняжних причин не рекомендується.
- Під час уроку не можна створювати галас,без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.
- Не залишати клас,не повідомивши вчителя.
- Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь яких заперечень.
- Учень повенен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.
- Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків,так і після їх закінчення.
- Не користуватися мобільними телефонами під час навчально- виховного процесу.
Правила поведінки під час перерви
- Під час перерви учень зобовязаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.
Під час перерви не можна :
- бігати сходами,коридорами та класними приміщеннями;
- штовхатися або грати мяча у приміщеннях не пристосованих для цього;
- сваритися між собою та зі сторонніми людьми,зясовувати стосунки за погані слова,битися.
- У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів,працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.
- Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
- Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.
Рекомендації до зовнішнього вигляду учнів
У школу учні повинні приходити в охайному одязі ділового стилю призначеного для занять.
Одяг повинен відповідати віку,виражати повагу хазяїна до самого себе й суспільству.
Рекомендується не застосовувати зайву косметику й не носити багато прикрас на заняттях.
Спортивний одяг призначений для уроків фізичної культури, на інших уроках вона недоречна.
Перебування в школі у верхньому одязі,без особливих на те причин,не дозволяється.
Відповідальність батьків передбачена:
Законом України “Про освіту”
стаття 55. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти
1. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.
2. Батьки здобувачів освіти мають право:
захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності;
подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
3. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:
виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
4. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.
Коментарi